عملکرد ناکارآمد به دلیل راه اندازی و سایزینگ نادرست

عملکرد ناکارآمد به دلیل راه اندازی و سایزینگ نادرست

چالش راه اندازی و سایزینگ سیستم های گرمایشی دستیابی به جریان مناسب، بهترین عملکرد و بیشترین راحتی ممکن است. اما زمانی که سیستم های گرمایشی امروزی متفاوت ساخته شده و کار می کنند، این کار آسانی نیست.

عملکرد ناکارآمد به دلیل راه اندازی و سایزینگ نادرست

چالش راه اندازی و سایزینگ سیستم گرمایشی

همه ما با عوارض جانبی راه‌اندازی و سایزینگ نادرست مواجه شده ایم:

  • مصرف بیش از حد انرژی
  • سر و صدا
  • فرسودگی کلی سیستم
  • مشتریان ناراضی

حل این مشکل آسان نیست. هنگام نصب پمپ، اغلب دشوار است که بدانید از چه تنظیماتی استفاده کنید و این می تواند بیش از نیاز هر یک از ما باعث دردسر شود. به طور سنتی، سرعت پمپ سیستم به گونه ای تنظیم شده است که فشار کافی برای اطمینان از جریان آب کافی به تمام قسمت های ساختمان ایجاد کند. اما این همیشه ایده آل نیست.

مشکل تنظیمات راه‌اندازی

معمولاً یک تنظیم توصیه شده برای عملکرد بهینه سیستم در اکثر پمپ ها وجود دارد. در زیر، نیازمندی‌های دو مورد از رایج‌ترین سیستم‌ها – کف و رادیاتور را بیان می‌کنیم.

گرمایش از کف

این یک روش کارآمد برای گرم کردن خانه است، اما به دلیل دمای پایین جریان نیاز به راه اندازی دقیق (تعادل و تنظیم پمپ) دارد.

تلفات فشار در منیفولد گرمایش از کف عملاً مستقل از تقاضای گرما به مناطق جداگانه است. به این معنا که پمپ باید روی فشار ثابت تنظیم شود که در آن تغییرات فشار ثابت نگه داشته می شود و جریان ثابتی را در هر منطقه جداگانه، مستقل از مناطق دیگر تضمین می کند. این امر دمای مناسب اتاق، راحتی صاحب خانه را تضمین می کند و از مصرف انرژی غیر ضروری جلوگیری می کند.

رادیاتورها

برعکس، رادیاتورهایی با دریچه های رادیاتور ترموستاتیک (TRV) از TRV برای تنظیم جریان به رادیاتور بسته به تقاضای گرما استفاده می کنند. این امر دمای مناسب اتاق و راحتی مطلوب را برای صاحب خانه تضمین می کند.

تقاضا یا جریان گرمای کم منجر به تلفات فشار کمتر در لوله‌ها و اتصالات در سیستم گرمایش می‌شود، در این مورد برای جلوگیری از فشار بیش از حد پمپ و در نتیجه مصرف انرژی غیر ضروری و همچنین خطر نویز دریچه‌ها، پمپ باید روی تنظیم فشار متناسب تنظیم شود که در آن تغییرات فشار متناسب با جریان مورد نیاز در سیستم تنظیم شود.

با توجه به اهمیت راه اندازی و سایزینگ سیستم های گرمایشی، مشاوره تخصصی در فرآیند خرید آبتین لحاظ شده است تا مشتریان بتوانند تجربه خریدی مطمئن را تجربه کنند.